Bakgrund

söndag 3 oktober 2010

Älskade katt

Jag älskar min katt. Han har blivit en del av mitt hjärta, även om jag kan bli irriterad på honom ibland, speciellt när han går sakta runt benen på mig. Det är helt otroligt så mycket vatten han dricker och jag får fylla på två gånger om dagen. Undra varför en katt är så törstig hela tiden? Simba blir 4 år nu denna höst och han har varit med om en hel del som ni kanske redan vet. Att en katt har nio liv tvivlar jag inte på.

Den andra katten kunde vi tyvärr inte ha kvar. Han gjorde sina behov i sängarna hela tiden och enligt veterinären var det ett sätt att visa status på ett mycket besynnerligt sätt. Han gjorde så även hos ägaren innan, så jag var ju faktiskt lite förberedd- men man blev besviken och hade trott att det kanske inte skulle bli så här med en ny kompis och allt.

Häromdagen hittade jag Simba sovandes på detta vis i sängen.
Underbara katt!

Nu har jag en härligt god marinerad fläskytterfilé i ugnen och till detta ska vi ha potatisklyftor med rödvinsås alt bearnaisesås.


Märket på såserna är Jensens Böfhouse och är jättegoda, smakar exakt som de man blir serverad där.
Oj, vad hungrig jag blev nu . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar