Bakgrund

lördag 2 oktober 2010

Nya soffor

Jag har nu "nya" soffor igen. Jättesköna, men utav den äldre sorten och med ett mönster som jag egentligen inte alls gillar. Har tänkt att köpa överdrag, så blir det jättebra. Det var mina föräldrar som skulle göra sig av med sina och de var ju knappt använda, så med hjälp av några vänner fick jag hem dom till mig. Nu står dom där och försöker passa in i mitt vardagsrum.

Min dotter har sin pojkvän på besök från Karlstad här denna helgen och han är så go. Det är alltid lika roligt när man får träffa honom. Han är en artig, positiv och glad kille, med massa mål i livet. Ikväll är dom på bio och jag och mina andra underbara barn har haft en skön och lugn dag. Vilket innebär att dom faktiskt har varit med kompisar hela dagen . . . jag har alltså inte behövt aktivera dom på något speciellt. ;)) Nää, vad hemskt det lät- men det har faktiskt varit så.


Men förresten, jag gjorde slingor efter påtryckningar på och av min käre son och det blev väl sådär enligt både mig och honom. Men han ville så gärna . . . nu får vi antagligen gå till frisören istället, men det var roligt när vi gjorde det. Det såg ut som maskar när vi tog av huvan.

Denna vackra orkideé fick jag häromdagen sådär apropå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar