Bakgrund

tisdag 5 oktober 2010

Jag tar en sån och en sån och . . .

Jag blev så himla överlycklig en dag när jag satt hemma och hade sådan huvudvärk. Jag grämde mig först över att jag hade glömt handla huvudvärkstabletter på apoteket tidigare på dagen, när jag blev påmind om att dom har ju det på Willys nu för tiden. Jag gick bort till affären och det kändes först som förr i tiden, när man var liten och man pekade på det godiset man ville ha.

Allt godis var innanför en glasmonter och kassörskan stod och plockade med en tång i en påse, precis det man pekade på. "Jag tar en sån och en sån och så tar jag en sån och två sådana. . . "

Så jag skojade med han i kassan och pekade likadant, men problemet nu för tiden är att det är inga glasmontrar och han kunde inte se igenom skylten heller, han hade alltså vissa svårigheter med att se vad jag pekade på. Så han slet upp hela skylten plötsligt och gjorde tummen upp för dessa läkemedel som jag precis hade höjt till skyarna- samtidigt som jag drog fram kameran (tittade mig först omkring så ingen annan såg vad jag höll på med)




Han är för skön våran Martin. (Ja, jag frågade om han fick hängas ut såhär på nätet och det fick han sa han.)
Jag köpte alvedon . . . men tänk vad käckt det kan vara, bara sådär. . . och så nära också . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar