Bakgrund

fredag 29 oktober 2010

Snusande bebis


Nej det är inte som det låter. Det finns ingen bebis som snusar här! Men däremot en underbar go liten bebis som snusar när han sover. Ja ni vet väl vad det innebär? Snusa= sova

Jag har fått tillbaka de där underbara mammakänslorna när jag är hos min kusin och hälsar på. Jag vill absolut inte ha några mer barn själv, men att få välja att vara hos honom är helt underbart. Jag kan inte låta bli att lukta och pussa på denna lille goding. Han är så harmonisk och helt fantastisk! I timmar sov han i min famn och jag både sitter och ligger och tittar på honom om vartannat emellan matning av välling. Tänk vad han är lyckligt ovetande . . . sårbar och beroende.

Däremot höll jag på att somna på jobbet idag istället. Det är ju en av nackdelarna när man tar nattpasset först och sedan direkt till jobbet. Men det var det värt!
Jag är ju trots allt vaken nu, även efter idol och cirkus möller på tv. Att det är helg är så skönt och mina egna underbara ungar har kommit hem också. Mamma är jag ju hela tiden- men skillnaden mellan bebis och tio år är rätt stor.

3 kommentarer:

  1. Vad mysigt! Snart blir jag moster igen så då får jag också gosa med en liten gullunge.

    SvaraRadera
  2. Ojdå, vad roligt och underbart! När ska detta ske? :)

    SvaraRadera
  3. I mitten av februari är det dags!

    SvaraRadera