Bakgrund

tisdag 19 oktober 2010

Igår regn . .

. . . och idag likaså. Men jag trivs! Jag tycker det är mysigt på något sätt. Man kan sitta inne utan att få dåligt samvete över att man inte är ute, tända lite ljus och bara vara.

Även om det regnar på väg till jobbet och hem, så är det ok. Jag åker ju spårvagn. Det gör många andra också. Så många att det finns nästan aldrig någon sittplats förrän man kommit in till stan.
Idag gjorde biljettkontrollanterna entré också. Vid marklandsgatan stod säkert 20 st, jag överdriver inte. Det kändes som om dom gjorde razzia. Dom blockerade utgångarna för dom som skulle av och de var tvungna att visa biljetter och kort innan de steg av. Nonchalanta och stöddiga är en del, så man höjer på ögonbrynen. En del tror verkligen att dom är någonting bara för att de har det yrket. Lite maktbegär. . .

Igår gjorde vi snabbmat av olika slag. Lasagne och billypizzor avlöste varandra i mikron och det var bra, ingen klagade och ingen disk av kastruller blev det heller!

Jag känner mig glad och jag vet inte varför. Men det är härligt - att det vänder!
Ett inköp av paraply blir det under veckan . . . det är mitt kommande uppdrag !!!

1 kommentar:

  1. Det låter härligt att vara glad, trots kontrollanter och regn!

    SvaraRadera