Bakgrund

söndag 3 oktober 2010

Fotboll & Inspiration


IFK spelade idag mot Mjällby på hemmaplan och det blev 0-0. Tobbe var på plats och rapporterade detta när han kom hem. Igår fick vi även en insyn i Milan- Parma och vilket otroligt mål det blev! Ja, det var även här Tobbe som kom utflygandes från sitt rum, där han har sin tv (jag vägrar se på fotboll en lördagskväll) efter ett glädjetjut och som vi då fick se en repris på detta mål som dom säger borde vara omöjligt. Nu blev det 1-0 och det var snyggt, det får jag hålla med om... så ändrar vi kanal igen, tack . . .

Här en liten bild på det glädjande laget.

Jätteroligt!

Sedan har jag gjort en låda. En inspirationslåda är det. Egentligen är det inte själva lådan som är grejen, utan innehållet. Men jag ville göra den lite personlig för det blir lite roligare då.

I denna lådan ska jag lägga uppmuntrande ord, mail med beröm eller annat positivt som kan få fart på både inspiration och självkänsla. Får vi tio omdömen där tre är positiva, ett är negativt och sex är neutrala, är det ofta bara det negativa vi minns. (så har jag läst) Det ska bli ändring på det nu, med denna låda. Om det är ett telefonsamtal istället, så skriver vi bara ner detta på en lapp och så rätt ner i lådan. Till slut räcker det med att bara titta på lådan, säger dom som vet. Ja, den bör ju vara rätt så full då- för att man ska känna en övertygelse om hur bra man faktiskt är.


Så här blev den- INSPIRATIONS LÅDAN
Fin va?


2 kommentarer:

  1. Vilken rolig idé! En sån låda skulle alla ha! Hoppas att du får fylla den med mycket positiva tankar!

    SvaraRadera
  2. Tack Camilla, det hoppas jag med . . .:))

    SvaraRadera