Bakgrund

tisdag 12 oktober 2010

Ledig sömnig dag

I natt vaknade jag kl 02.00 och kunde inte somna om. Likadant gjorde min son. Jättekonstigt faktiskt. Så där låg vi och tittade i taket, vred och vände oss och försökte somna om, utan resultat. Till slut lyckades vi och då hade jag tittat på klockan sista gången 05.15.
Så vaknade man till, till ett underbart väder och har tagit dagen som den kommit. Jag bakade två äpplepajer och så kom mina föräldrar på besök. Sedan har jag och lilleman varit hos tandläkaren och så har jag köpt en ny tv! En familj i området som ska flytta till England helt apropå, hade en helt ny tv till salu- så den lade jag beslag på. Min dotter är mer teknisk än mig, så hon har precis ställt in kanalerna på rätt plats. Nu undrar jag var jag ska göra av min "tjock-tv". Inget att spara väl . . . eller?


Men det där var ord och inga visor . . . !

2 kommentarer:

  1. Även om man har en tjocktv som funkar helt perfekt verkar ingen vilja ha den...Men det var nån som tipsade mig om att höra sig för på nåt äldreboende, för alla äldre har kanske ingen släkting som kan köpa tv åt dem.

    SvaraRadera
  2. Jaa!! Vilken bra idé. Det ska jag höra mig för om.

    SvaraRadera