Bakgrund

måndag 18 oktober 2010

Badhus efter badhus

Jag hade lovat min minste son att åka och bada på Åby badhus. Det är lite roligare där, med rutchkanor och annat skoj. Så jag planerade resan efter västtrafiks sida, med buss och spårvagn och så kollade jag upp när det öppnade.
Han tog med sig en kompis och vi åkte iväg. Det tog en liten stund och jag hann att bli åksjuk på vägen. Men väl framme, tänkte jag att det skulle bli skönt att bara sätta mig med en kaffe där inne. Dom har ju café där inne till och med. Riktigt mysigt skulle det bli! När vi kommer fram, lyser en skylt att badet är stängt. . .

Jag blev helt tyst.
Stängt? frågar jag. Jag var inne på eran hemsida innan vi åkte och där stod ingenting om det.

Vi gick ut med det runt halv elva på hemsidan säger hon i kassan. Ja, jag var inne vid halv tolv!!! - men det kändes meningslöst att säga det. Läget var som det var! Jag gick sur ut därifrån och tyckte det var dålig stil. . .

(Mumlade massa svordomar för mig själv också) Vi fick helt enkelt gå tillbaka till busskuren, fast på andra sidan och vänta 25 min tills bussen kom för att gå tillbaka samma väg. Finns ju ingen annan kommunikation där!! Inför barnen sade jag glatt att vi fick ju oss en härlig busstur i Mölndals kommun, som vi inte brukar befinna oss i och dom höll faktiskt med lite lätt leendes.

Så ca två timmar senare, från vår resas början- befann vi oss på Frölunda Kulturhus, som ligger sju minuter hemifrån- och de fick bada !!
Jag var genomfärdig och törstig och något café fanns inte där inne som jag hade längtat efter . . . men en bänk fanns. Där lade jag mig- och somnade med en handduk som kudde.

Jag vaknade när lilleman stod och skrek hysteriskt "VAKNAAAA!!! "
Värmen i badhuset hade gjort mig knallröd i ansiktet och yrvaken med håret på ända- snubblade jag ut och vi kom hem . . . med rätt belåtna barn ändå!

UPPLEVELSEBADETS ÖPPETTIDER
Måndag
11.00 - 19.00
Tisdag
11.00 - 19.00
Onsdag
11.00 - 19.00
Torsdag
11.00 - 19.00
Fredag
12.00 - 19.00
Lördag
10.00 - 15.00
Söndag
10.00 - 15.00



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar