Bakgrund

söndag 17 oktober 2010

Bus eller godis

Ja, nu är vi snart där igen. Min son gillar ju att göra bus året om och det är inte lätt att styra över när han är ute och får massa ideér. Han vet vad som är rätt och fel, men också vad som är kul!
I fredags kväll var det dags igen. Han kom in lite skakad och sade att han blivit jagad av en man. "Jag knackade ju bara på fönstret till en gammal tant. Hon bor ju där på bottenvåningen och har svårt att röra sig. Det är ju jätteroligt att knacka på hennes fönster, för hon kan ju inte springa efter mig, men så kom den där mannen från ingenstans!"

"Gör något annat, sa jag. Det är ju synd om tanten och man ska inte skrämma andra människor. Tänk dig själv in i situationen!"

" Jag vill inte göra något annat, vad för bus kan jag göra då?"

Kom då på ett litet bättre bus. "Sätt dig i en buske och ett snöre i en plånbok och när någon böjer sig ner för att ta upp den, så drar du i snöret!"

Det dröjde inte länge förrän han kom in igen. . . "Jag blev ju jagad nu med ju!"

Jag suckade tungt, vad ska man göra då och vad ska man ha i åtanke nu när halloween närmar sig ?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar