Bakgrund

lördag 31 oktober 2009

BUS eller GODIS?

Börjar lördagmorgonen med att sätta på kaffe och blogga lite. Min lilla kille har redan varit igång med att försöka sätta igång bus eller godis och jag lovade att kolla upp vad som är okej att busa med. Ja, han gillar ju bus i vanliga fall och nu tror han att det är helt okej med vad som helst bara för att det är halloween.


- Jag går bort till Willys nu mamma och säger bus eller godis. Säger dom godis, så tar jag allt godis i hyllorna, säger dom bus- rånar jag dom.


- Ehh... NÄ! Det kan man inte göra. Det vet du. Jag tror att du vet det också. (Han flinar) Man kan kittla personerna som står i dörren.
- Kittla? Lägg av, mamma. Det är ju löjligt ju.


- Jaha... men knyt en knut på deras skosnören då?
- Omen!!!! Nä, jag går ner i källaren nu. Du har väl lim därnere mamma? Jag går ner dit så stryker man lim på dörrarna för dom som säger bus och sätter dit fjädrar som man snott ifrån nån gammal tant.


- Simon!! ???
- Ja, men vad får man göra då?? Berätta då...
- Jo, du kan sätta en lapp på dörren- där det står; "Här bor en snål människa". Det är ju busigt!


- Snälla mamma?? Snälla?? (Bedjande ögon)
- Jaa?
- Kan jag få köpa krossade tomater?? Snälla? Så häller jag det i deras brevlåda eller slänger det rakt i ansiktet på dom? Eller ägg mamma?? Ägg? Får jag det...?? Snälla?? Man kan kasta äggen på deras fönster! (Jätteglad)
- Nä, jag ger upp nu. Vill ni ha godis till frukost?


Allt för att få slut på diskussionen som jag inte har kontroll över längre. Herregud!!!
Ser ni en mamma utklädd till häxa ikväll, som är jagad av områdets föräldrar. Ja, då är det nog jag!


Häxan och hennes katt...

1 kommentar:

  1. Hahaha, du var så väldigt söt i din hatt, gumman. Kram på dig!

    SvaraRadera