Bakgrund

torsdag 15 oktober 2009

Okej, då är jag på gång

Vad konstigt det här blev. Ska jag plötsligt börja skriva igen?! Jag har laddat kameran med nya batterier, letat fram kabeln för att lätt kunna ladda ner bilderna på datorn och nu sitter jag här...


Jo, det stod ju om mannen utan minne i tidningarna förra veckan och hur han kom in på polishuset i Malmö och vaknade till utan att veta vem han var. Han kanske var gift och hade familj någonstans eller rent utav var rik? Det var vad han trodde i alla fall. Jag tänkte att "Nu kommer det säkert att höra av sig många konstiga människor & låtsas vara hans fru. Ja, ni vet ensamma människor som har svårt för att träffa någon, som kanske vill hoppa över dejtingstadiet... det kan ju vara ett perfekt tillfälle att ta i akt!" Sedan tänkte jag att det kunde ju lika väl varit jag! Jag har ju en förmåga att slumra till och bli lite disträ emellanåt. Så fick jag bara liksom bilden framför mig hur det stod på löpsedlarna

"KVINNAN UTAN MINNE"


En kvinna i 30-års åldern hittades utanför polishuset på Skånegatan i Göteborg. Vissa saker tyder på att kvinnan har barn och är sportintresserad då hon rabblade namn, sportaktiviteter, tider och platser samt hade bulldeg i håret. I handen höll hon krampaktigt en urladdad mobiltelefon och troligtvis finns hon också med på facebook då loggan FB var intatuerad på handleden.

Vet du vem kvinnan är? Kontakta närmaste poliskontor.

8 kommentarer:

  1. haha! Tänk om man fick välja själv och radera de minnen som man inte ville ha.

    SvaraRadera
  2. Hmmm, den beskrivningen passar nog in på många kvinnor...

    SvaraRadera
  3. Ja, den passar nog rätt bra in på en del, men en bild kan inte ljuga! Har många gånger tänkt sådär att vad bra det hade varit om man kunde välja själv vad man vill komma ihåg och det är då jag brukar tänka på det där ordspråket "Det man inte minns har inte hänt!"

    SvaraRadera
  4. Bra, bra Ellinor du skriver riktigt roligt och tänk jag kan också se detta scenario framför mej ha ha ha hälsningar ex svägerskan Lotta

    SvaraRadera
  5. Härligt att se att du är på gång igen! Önskar dig lycka till med dig blogg! Ser fram emot att läsa den...
    Kramar SteffMan

    SvaraRadera
  6. Vad roligt! Tack för era komplimanger! :)

    SvaraRadera
  7. Jag är så glad att du börjar blogga igen =)

    SvaraRadera
  8. Tack Åsa! / Bella

    SvaraRadera