Bakgrund

söndag 25 oktober 2009

Värsta låten


I fredags satte jag på denna låten på högsta volym . . . Ja, det är sant. Jag 37 år, lyssnade på värsta technolåten och det jag tänkte mest var att "F-n vilken bra party låt... jag tror jag höjer lite till" och höjde tills det började dåna i öronen. "Herregud, tänkte jag. Nu går högtalarna sönder också" Nej, det visade sig vara min granne som satt på sin stereo på högsta volym också för att protestera lite. Så jag tog med mig cd-skivan, (som egentligen är Sandras) och satte mig i bilen och drog upp volymen där istället.

Jag som egentligen skulle gått på kurs i konflikthantering hela helgen "fick" stanna hemma och åkte hem till en kompis för att hämta saker jag glömt där. Jag var inte så svårövertalad att stanna för att ta en drink eller två. Det blev lite mer än så.

Från att ha varit väldigt glad och social kl: 00.00 satt jag hemma kl: 06.30 i två morgonrockar med skidstrumpor på fötterna och stekte bacon med ägg och tänkte; Vad sjuttan skulle jag ut och göra?


4 kommentarer:

  1. Inte precis min musiksmak (om jag nu har nån), men den sortens musik passar väldigt bra att vräka på just i bilen. Jag brukade vräka på i pappas gamla bil där brorsan hade glömt en techno-cd, man kör som en gud! ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja visst gör man, någonting händer i alla fall! =)

    SvaraRadera
  3. =) Ja, den får en att ryckas med på något sätt!

    SvaraRadera