Bakgrund

torsdag 22 oktober 2009

Ett monster

Ja, jag har ett monster i min familj. Det vaknar och fräser, sedan kommer ett okänt språk ut ur munnen och sakta, sakta växer det ut ett horn i pannan. Till slut är förvandlingen total och jag bekämpar monstret med näbbar och klor. Monstret försöker ta över och bestämma över både mig och resten av familjen. Sedan låser han in sig på toaletten och står där inne och gapar och skriker, för han vet att jag inte kan göra någonting åt det. Det är inget vanligt vrål, det är ett avgrundsvrål!


Tänk om man kunde fått tejpat igen munnen på monstret innan det förvandlades, som ett förebyggande syfte... och när det sedan förvandlats varit förberedd med en spruta lugnande medel.

Eller tänk om det var kakmonstret man hade hemma som bara mölade i sig så mycket kakor att det sprutade smulor överallt. . . skåpsluckorna stod på vid gavel och kakburkar överallt i hela lägenheten . . .




. . . hade det varit bättre?



SVAR; Kanske


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar