Bakgrund

onsdag 28 oktober 2009

Reseledare

Min goa mamma ville att jag skulle beställa en danmarksresa för henne, min syster , våra döttrar och mig själv. Hon tyckte vi skulle ta bilen över dagen och åka till Skagen. Så jag beställde i början på december, det kan ju vara mysigt med lite julstämning, pynt och kanske nån god jultallrik.
Det lät så himla mysigt allting.
Men åker man med bil, så fanns bara möjligheten att åka hem kl 20.00 på kvällen.

- Det tycker jag låter väldigt sent, sa mamma.
- Mm, men om man ska ta samma båt hem så behövs ju ingen bil.
- Nä, det har du rätt i.
- Men man kan ju gå några timmar i Skagen och fönstershoppa och äta nån god mat, det tar ju tid att köra också.
- Jaaa, men det kan bli alldeles för mycket tid ihop vet du.
- ?? Jaha.. ?
- Ja, det kan bli för mycket av det goda vet du.
- Mm, okej ... men om vi inte tar bilen då ... och kollar om det finns någon båt hem vid 15.00 så kan man ju gå omkring i Fredrikshamn en stund och äta lite god mat där!
- Ja.. nej, jag vet inte. Fredrikshamn är ju ingen rolig stad vet du.
- Nä, men om man ska åka överhuvudtaget så får man nog bestämma sig rätt snart ??
- Du har inget annat alternativ?
- Ja, nu jobbar ju inte jag på Stena Line men det är ju om vi åker över då så tidigt som möjligt och sedan inte köper någon biljett tillbaka ??

Då skrattade vi och så avslutade hon med att säga;

- Vad svårt det ska vara att bestämma sig. Jag överlåter det till dig, för du har ju en viss känsla för det där med Stena Resor...

. . . och så var vi tillbaka från ruta ett.

Goa mamma, jag ska nog ordna något mysigt för oss!

2 kommentarer:

  1. Hahaha...hon är ju för härlig.
    Hoppas att ni får trevligt iaf, men det får ni.
    Kram på dig!

    SvaraRadera