Bakgrund

söndag 25 oktober 2009

Hemma igen

Jag har varit på turné i helgen. . . jag har sett olika stadsdelar en ovanlig tid på dygnet. Jag tänkte jag skulle göra en avhandling om det. Hur olika folk reagerar och skillnaden beroende på var du är någonstans.

Jag börjar bakvänt och berättar om att jag hämtade upp mina underbara "barn"... Serdar och Sandra på Landvetter flygplats igår. Dom var bruna och jättefräscha och berättade om hur underbart dom hade haft det.

Ospecificerat reste dom och visste inte ens vilken stad dom skulle hamna i, men hade sån tur att till och med reseledaren kommenterade det. Puerto Rico- en stad med 300 dagar soltid om året. Annars är det vanligtvis 150 dagar soltid om året på Gran Canaria. Lite speciellt med tanke på att staden endast ligger ca 4 mil ifrån Las Palmas. Att det kan vara sådan skillnad, låter helt otroligt.

Sandra hade saknat datorn lite och loggade in på facebook och farmville för att vattna sina tomater och plantera inför kommande skörd.

och Serdar satt troget bredvid !

Nu vill jag också åka utomlands!



4 kommentarer:

  1. Jag som trodde...25 oktober 2009 kl. 09:52

    Kursen då?

    SvaraRadera
  2. Ska vi flytta till solen?25 oktober 2009 kl. 09:53

    Vad härligt för dom...men skönt att dom kom hem igen.

    SvaraRadera
  3. Inställd. Jag var tvungen att hantera konflikter på hemmaplan istället.

    SvaraRadera
  4. Ja, det är skönt att ha dom hemma! =)

    SvaraRadera