Bakgrund

lördag 31 oktober 2009

Det är min balkong!

Jag måste bara få fråga. Jag har en lägenhet, till den tillhör det en balkong. Jag betalar hyra för min lägenhet. Då betalar jag automatiskt för min balkong också.
Det är nu jag kommer till saken.

Jag öppnar min balkongdörr och på mitt balkongräcke sitter en katt. Det är inte Simba, för han sitter bara och tittar och undrar vem det är som kommit på besök.
Nä, det är alltså en helt främmande katt. Och hade det stannat vid det, så hade väl det varit helt okej om katten vänt och gått tillbaka. Men den här katten gör inte det. Denna katt bollar upp sig till samma form som en stor basketboll och fräser något fruktansvärt, ungefär som när en katt blir hotad eller rädd. Nä, ungefär som en tiger menar jag.

Min första tanke var; Ursäkta mig, men det är väl inte du som ska fräsa åt mig? Är det inte tvärtom? Det är väl jag som ska fräsa åt honom? Vart tog respekten hos dessa katter vägen? Här snackar vi disrespect, katt j-veln dissade mig och fortsatte fräsa tills jag backade in igen för att hämta vattensprutan.

DÅ vände den sig om och gick tillbaka dit den kom ifrån. Vad handlar detta om? Det är faktiskt min balkong!! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar