Bakgrund

onsdag 28 oktober 2009

Drömvinsten

Jag har varit med och spelat på drömvinsten så idag kan det slå in! Jag tog de siffror som bara dök upp i huvudet. . .

Igår var jag och lämnade tillbaka mina parkeringsbrickor till Poseidon, den parkering som jag använt kommer de nu inte mer att hyra ut, så hon frågar mig om jag vill stå i det nya däcket. 485 kr skulle det kosta i månaden. Jag tycker det är så j-vla dyrt, så jag får fundera på det säger jag. Åker hem och ställer mig på besöksparkeirngen och betalar 30 kr/dygnet. Men så börjar jag räkna och tänker att det blir ju 900 kr på en månad att stå så och det finns ju verkligen inga andra platser.
Jag får nog ta den där ockerplatsen i det nya parkeringsdäcket i alla fall.
Kommer ut i morse, kommer en kvart "för sent" och de där gamarna från Controlla har satt en lapp på 400 spänn. Nu har jag snart betalat för ett helt j-vla år om man ska lägga ihop alla de hemska böterna man fått.

När jag vinner den där drömvinsten så ska jag köpa 10 bilar, sen ska jag köra runt och så ska jag felparkera dom över hela stan !!!
Positiv energi var det ja och det var den jag skulle hitta i mig själv. Jag kan väl tänka som så att det bara är pengar då. Jag är ju frisk för övrigt... (tror jag) åtminstone fysiskt, än så länge och idag är en UNDERBAR dag. ;-)

2 kommentarer:

  1. Jag vill bli P-Lisa...28 oktober 2009 kl. 09:03

    Så du och "P-lisorna" kommer inte överens? Jag skulle aldrig "lappa" din bil om jag hade det jobbet iaf =) Det LOVAR jag!

    SvaraRadera