Bakgrund

söndag 25 oktober 2009

Handbollsmatch

Idag vaknade jag så pigg, men det kan ju också bero på att jag nästan sov hela dan igår. Dessutom skulle man vrida klockan tillbaka så det kändes så himla bra på något sätt. Klockan var bara 8.00 helt plötsligt.

Jag tänkte tagit mig en promenad ner till Heidhallen för att se Tobias spela match, men så regnade det och jag var lite sen, trots att klockan var tillbakaställd, så jag tog bilen... När jag kom dit var hela hallen igenstängd och det var helt kolsvart överallt. Jag blev misstänksam redan på parkeringen eftersom det inte fanns en enda bil där, men jag fick ringt upp och lokaliserat dom till Valhalla inne i stan.

Simon mötte upp mig och som vanligt fick man inte pussa honom. Jag tycker det är konstigt att det börjar redan nu i den åldern.

- Låt mig bara se matchen mamma, låt mig vara är du snäll....

Så tog jag fram kameran och då säger Simon

- Mamma, har inte du lovat oss att sluta ta kort?
- Men Simon, det här måste man ju ta kort på när Tobias spelar match. Dom leder ju nu.
- Ta inte så många då.
- Men det blir inga bra kort, så jag ska bara ta ett till.
- Köp en bättre kamera!
- Inget fel på den här... nu ska du få se...

Suddigt, men Tobias är målvakt. Det är hans post och han är jätteduktig.

Dom spelade mot Kungälv. . .

... suddigt igen- men de vann med 13-12...


....här slänger sig Tobbe och räddar.

Han är duktig min Tobias!


och jag är en stolt mamma såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar