Bakgrund

tisdag 27 oktober 2009

Lögner

Det är bland det värsta som finns, när man råkar ut för en lögnare. Jag blev idag helt chockad när jag förstod hur mycket en person kan ljuga utan att förstå konsekvenserna. Och varför man ljuger om saker man inte behöver ljuga om. Att starta ett samtalsämne om någonting som inte stämmer, bara för att få uppmärksamhet. Det är sådana personer som behöver skapa samtalsämnen för att sedan få sympati och stor uppmärksamhet och bekräftelse.


Ja, jag pratar inte om mig själv nu ... även om jag också vill ha uppmärksamhet. Nej, lögner är något av det värsta jag vet. Jag tar stort avstånd från sådana människor och har jättesvårt att förstå dom även om de skulle förklara. Jag ser det som en sjukdom. Vita lögner finns och de har alla dragit till med nån gång. Men när det blir något man inte kan ta sig ur. . . det är inte bra.

Fy för lögnare!

2 kommentarer:

  1. Jaa, fy för lögnare! Det låter inte som att du fått nån positiv energi idag (som du efterlyste i går).....
    Men solen skiner i alla fall! :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, solen skiner och jag ska gå ut och gå efter jobbet. Så kanske man får lite energi, åtminstone frisk luft! :)

    SvaraRadera