Bakgrund

lördag 29 oktober 2011

Kattis

Jag vaknade klockan 05,15 utav att katten kräktes. Han måste ha ätit för mycket. Hur gör man för att få en katt att banta? Han rör ju sig inte, knappt utanför husets område utan håller sig i rabatterna utanför balkongen. Är han inne, mjauar han och stryker sig, river på skåpet där maten finns och till slut blir man lätt galen och ger med sig. Man häller upp lite mat. Den senaste tiden har jag släppt ut honom för att han ska ägna sig åt annat än bara tänka på mat. Men han är tjock alltså!

Ja och nu såg jag att han har kräkts på sängens överkast!
Det var ju inte speciellt trevligt...

... ännu mindre trevligt var att jag hittade en kattklo i brödburken. Hur den nu hittat dit?

Sonen är orolig för katten. "Jag har inte sett han på länge", sa han igår kväll. "Du behöver inte vara orolig, sa jag. Han håller sig nära hemmet." Mycket riktigt. Han satt på balkongräcket och tittade ut över gångbanan. Han är allt en riktig trotjänare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar