Bakgrund

lördag 29 oktober 2011

Tomas Ledin hela dan

Idag gick vi på Rondo. Det var Tomas Ledin som vi fick se och det var riktigt bra. Han showade och hade med sig sin framgång och uppväxt i detta. Det var nog det bästa, plus den nya låten som hade tagit honom 18 år att skriva och göra klar. Ja, den och låten han tillägnade sin farmor.
En och en halvtimme senare var det klart och alldeles lagom. Då gick vi och åt...


... på Rumpan Bar. Jag beställde pasta med strimlad oxfilé och smak av kantarell. Helt ok. De får 3 pluspoäng. Minus 1 poäng som gick till garderoben, där man fick betala 15 kr för att ha ätit på deras restaurang. Jag tycker inte man ska få betala för att få komma in på en restaurang. De borde betala mig... för att jag valt just deras.

Strax innan scenuppträdandet var jag på väg ner i detta bås, men blev stoppad ... Tror annars att jag hade fixat ljus-sättningen rätt bra.

Nu är klockan 20.30 och "Så mycket bättre" är på tv. Även där är Tomas Ledin och det känns lite som om jag känner honom nu. Det han berättade i tv-programmet hade han redan tidigare denna dag redan dragit och lite till... Jaa, lilla Tomas. Han är faktiskt snart 60 år och det kan man inte tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar