Bakgrund

tisdag 25 oktober 2011

Rotfrukter

Sommaren är kort, en timme ska bort. Eller: Vi ställer tillbaka utemöblerna och grillen när vintertiden kommer. Ja, det där har jag haft stor nytta utav de sista fem åren... herregud, jag blev helt förvirrad varje gång och visste varken ut eller in. Men nu vet jag. Nu på söndag ställer vi klockan en timme tillbaka.

På morgonen idag var det mörkt. Klockan ringde och jag är så förkyld. Jag lade mig med en j-vla bettskena igår för att inte vakna med huvudvärk och när jag tittade på C började jag gapskratta. Han satte precis in öronproppar i öronen och det kändes som om vi var det där gifta gamla paret ...

Värmeljus tänds nu i alla fall. Både på morgonen till barnen innan skolan och på kvällen till tv:n.
Jacka till ena sonen är inhandlad. En jättesnygg färg som passade på honom!

Nu är det bara skor och stövlar kvar till allihopa. Vi får helt enkelt äta rotfrukter den här månaden. Det verkade ju billigt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar