Bakgrund

söndag 16 oktober 2011

Chokladpucko

Idag har vi rensat lite jag och den lille. Istället för att slänga sakerna hela, var han tvungen att göra sönder dom först, så att ingen annan kunde ta dom. 7 st fotbollar skars upp med kniv och garderoben i hallen fick sig en utrensning på gamla vår/sommar-jackor och skor. Sedan åkte vi och handlade varmare kläder. Visst är det konstigt det där?! Massa gammalt som ligger, men ändå ska man ha nytt. Ja, några mer fotbollar blir det inte, men det är ju kallt som satan nu om man jämför med bara några veckor tillbaka. Så det blir ju jackor, skor, mössor och vantar som behövs!


Jag skulle behöva en lottovinst eller rent utav en vinst på triss, där du vinner 10 000 kr i 20 år eller nåt. Det får mig att tänka på det som stod i tidningen, om hur en mor och dotter nu stämt varandra för att de inte är överens om vem som ägde lotten. Allvarligt talat? Hur långt kan man sjunka för pengar och speciellt om man är så nära varandra? Hur svårt kan det vara att inse eller rannsaka sig själv om vem som äger lotten? Är relationen verkligen inte värd mer än så? Nej, det där tycker jag f-n är lågt! Jag hade självklart övertalat/ intalat min mamma om att hon verkligen inte ägde lotten ;-) Jodå... jag hade unnat henne det. Men ni fattar väl vad jag menar? Man vet väl vem som köpte lotten? Man vet väl vad som sades eller bestämdes?


Det finns ta mig sjuttan puckon överallt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar