Bakgrund

torsdag 6 oktober 2011

Det är morgon, men god vet jag inte ...

Herregud och godmorgon förresten!
Morgonen var minst sagt chockerandeadrenalinkickstartande, med en operation övertalnings vilkenbradagdetäriregnetdagvillduhabulleochmysvidtv:ninnanduåker som övergick till gåupptapådigochgåutförh-vetetaxinåkernuuuu....

... det går inte att rubba någon som ligger och håller sig krampaktigt i både säng, täcke och kudde samtidigt som den lilla munnen bara skriker NEJ, JAG VÄGRAR och JAG VILL INTE- hela tiden.
Katten som klöste på "skinn"soffan samtidigt gjorde inte saken bättre precis.

Ja, men nu är det kanoners.... måste planera in en mysig middag ikväll, för dottern åker till USA imorgon och jag fattar ingenting- som vanligt. Hon är äventyrslysten och gör det hon vill. Hon sticker iväg helt enkelt. . .

Ja, hon fick smak för det där när hon med skolan var där i våras i hela 6 veckor. Nu har hon jobbat och sparat ihop pengar, för att kunna åka igen. Det är väl det bästa det där med att vara ungdom och ännu inte skaffat familj. Att resa själv dessutom, är inte bara en oro för mig som förälder, det är spännande för den som åker och ger dig som människa både erfarenhet och kontakter som du har med dig hela livet sen.

Imorgon bär det alltså av... nää, jag fattar fortfarande inte ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar