Bakgrund

torsdag 27 oktober 2011

Jag lämnar

Jag ska lämna Kaverös och det känns jättebra. Vi flyttade hit i december -1997. Tobias var 9 månader och Sandra var 6 år.


Vi hade bott på Hisingen innan och det var där jag träffade pojkarnas pappa. Jag jobbade extra i en närbutik, bodde i en tvåa med lilla Sandra och livet lekte. Nja, det gjorde det kanske inte... men det var ändå en bra tid. Jag tror att det var den bästa tiden i mitt liv faktiskt nu när jag tänker efter. Fast på olika vis... hm.. det här kan bli djupt om jag fortsätter. Men jag menar att idag känner jag mig mer tillfreds med mig själv.
Okej!

Jag ska alltså ta mig härifrån nu. 14 år i Kaverös och barnen har gått i både dagis och skolor här från det att de var små. Man har gått igenom registret här kan jag känna och jag har trivts jättebra. Jag känner till Högsbo, kommunen och det sociala nätverkets funktion och hur allt fungerar. Människor som kommit och gått ur ens liv o.s.v...
(Det var ju inte lätt de första åren för då saknade jag Hisingen något fruktansvärt, varje gång jag åkte över bron ville jag stanna där... men det försvann allt eftersom.)

Nu är i alla fall tiden inne för en förändring i mitt liv och det kan inte kännas bättre!!!
14 år senare. . .

Oj vad tiden går och fort dessutom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar