Bakgrund

söndag 2 oktober 2011

Fre DAG

Jag läste ut denna boken på 3 timmar i fredags. En fruktansvärd berättelse som jag sträckläste, för det gick verkligen inte att sluta. Efter 10 sidor lade jag undan boken, eftersom jag började må illa av det som beskrevs... men sen kunde jag ändå inte låta den vara.

Det var en historia om en man som blev utsatt för tortyr och sexuella övergrepp under hela sin uppväxt av sin styvfar. När han vid 30-års ålder sökte upp honom för att ställa honom till svars, möttes han av samma grymma man. Han blev ursinnig, dödade honom och satt i fängelse i två år. Fängelsevakterna var nästan lika grymma som styvfadern och han stämde sedan både inrikesdepartementet och fängelset och vann!

En frukt om dagen, gör kroppen glad?!


Jag vill också stämma någon. Fan vad glad jag skulle blivit då, om vi vann. Med eller utan frukt ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar