Bakgrund

tisdag 25 oktober 2011

Min dator

Först blev jag förbannad, sen blev jag glad och nu är jag lite förbannad igen.
Ja, vi snackar om min laptop och att jag lämnade in den för "lagning". Garantitiden var inom ett år och datorn bara stängde av sig. När vi skulle hämta den skulle vi plötsligt betala mer än 700 kr för fraktkostnad tur och retur till verkstaden och för verkstadskillarnas arbete som resulterade i att rengöra fläkten. "Datorn fungerar utan problem"...stod det på kvittot. Det var då jag blev förbannad första gången och sa att jag skulle gå vidare med detta. Jag lämnade Net on Net utan att få med mig datorn. Två gånger efteråt var min far där och den sista gången höjde han rösten och datorn överlämnades utan att vi behövde betala. Det var då jag blev glad! (Men man undrar fortfarande varför den lämnades ut och vad det var som gjorde att de gav med sig?)

Nu är jag förbannad igen. För datorn har samma problem, den stänger av sig och går inte igång igen. Det känns verkligen som dom lurar oss... Nu vågar man ju knappt gå tillbaka.

2 kommentarer:

  1. ja en bra fråga?

    Lämna tillbaks den, 3 gången sånt händer får man väl en sprillans??

    Kram :)
    Suss

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte, Susanne... men tänk om man får betala lika mycket igen, som dom kräver utav en... det var så jag menade. Nu slapp vi ju, men det var efter många om och men. Nä, inte undra på att man blir förbannad! ;-)

    SvaraRadera