Bakgrund

onsdag 19 oktober 2011

Samtal och möten

Igår var vi på möte och det var som vanligt. Berättade om situationen för hundrade gången och det antecknas och personer som skulle vara med hade tagit fel på tid och dubbelbokat sig. Men det gör inget! Vi bokade en ny tid, med nya personer och ser fram emot den och några till innan års-skiftet.

Ja, det låter ironiskt och det är det också, men det är verkligheten som den är och det finns inget att göra åt den. Skulle sedan till ett annat möte idag. Till en annan person som gillar att dubbelboka sina möten, ja han som jag skrev om sist. Han ringde upp igår och ville bekräfta tiden som vi bestämt, sedan ringde han igen efter tio minuter och ville ändra tiden för han var dubbelbokad. (Nähä??) Så nu väntar jag på att få en ny tid, men han har inte ringt upp. Detta ska dessutom vara samverkan... kanske jag kan hjälpa honom istället för tvärtom?

Sedan undrar jag över en tredje person som skulle ringt upp mig i måndags ang lov-verksamhet som en person sa att "det ingår", medans en annan person sa "det ingår inte"... och så blev jag hänvisad att ringa hit och dit för att sedan till en tredje person som sa "det kan inte jag uttala mig om, för jag har sekretess" och då undrar jag... vem vet och vad är det frågan om ??

På detta så satt jag i telefonkö i morse, i 1 timma och 20 minuter. Då tog telefontiden antagligen slut och jag blev bortkopplad.

Men annars är det bra och jag ska nu ta en promenad och rensa tankarna...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar