Bakgrund

torsdag 2 februari 2012

200 meter bort

Idag skulle sonen åka och bada på vattenpalatset med skolan. De gör detta med jämna mellanrum och det brukar han alltid se fram emot. Men nu passade inte hans gamla badbyxor längre och vet ni vad som är så bra då? Jo, ca 200 meter härifrån så ligger Lindex. Vi knallade dit igår kväll och köpte ett par som passade den lille herrn. Underbart!

Lite klistermärken sattes upp på vägen också. En liten hög med planka.se klistermärken kom snabbt upp ur hans jackficka och jag fick hindrat att de sattes upp här i bostadsområdet där vi bor. Dagiset lite längre fram var också i farozonen, men när vi kom lite bortåt sattes två stycken upp på en lyktstolpe nära busshållplatsen. Ingen bra reklam, jag vet - men nu blev det så och det speciella med detta är att sonen själv aldrig skulle tjuvåka, det är han både rädd och orolig för.

En lättare förkylning har jag åkt på också. Men det gör inget, jag är frisk för övrigt. Hoppas jag! Te med honung har inhandlats och nu är det de som gäller på morgnarna. En vacker dag idag, härligt med solsken på den vita snön och att den för en gångs skull ligger där den ska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar