Bakgrund

måndag 6 februari 2012

Hulken

Vilken förkylning man åkt på. Massor av te med honung och nässpray med näsdukar omger jag mig utav. Jag känner mig lite lätt skimrande i grönt och tänk vad fort man bleknar i jämförelse med för tio dagar sedan då man befann sig på andra sidan jordklotet.

Apropå grönt, så tänkte jag på Hulken. Han blev ju verkligen helgrön när han blev arg!! Jag kommer ihåg när det gick på tv när jag var liten. Lördagar och klockan 19.30. Lördagarna förgylldes med detta program och så köptes en påse Estrella grillchips hem som extra mysfaktor.

Vi åt nästan aldrig något socker minns jag och allting var sparsamt, vi uppskattade verkligen det vi fick. Saker som kalaspuffar, oboy och läsk fanns aldrig hemma hos oss. Läsk kunde det bli om det var någon högtid såsom påsk eller jul och pizza var något jag började äta i tonåren hemma hos min kusin på Hisingen. Allting förändras det har vi ju märkt och här hemma borde det verkligen dras ner på socker. Sockerkickar som skulle kunna få Hulken hög, snackar vi om här. . . och jag försöker verkligen inte handla hem så mycket onödiga saker längre, det räcker ju med att bli arg utan att ha sockerabstinens också . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar