Bakgrund

onsdag 29 februari 2012

En mur hade nog behövts...

Frukost med barnen. Det är mysigt. Att umgås med dom är det bästa jag vet!! Det diskuteras ofta om olika ämnen och idag var det busschaufförer som var det stora ämnet. Frågan de ställde sig var varför busschaufförerna på mindre ställen är så noga med att se färdbevis medans de inne i stan inte bryr sig. Har de provision undrade dottern eller tycker dom att det känns att man lurar dom om man inte stämplar? Inne i stan kommer ju ibland razzior i form av Mr Bulldozer och hans anhängare och dundrar på i klungor som kontrollanter. De kanske inte har det utanför kommunen och att det är chaufförens ansvar? Till saken hör att barnen har ett kort som gäller i hundra dagar i hela Västra Götalands regionen, så de tjuvåker inte på något sätt. . . men frågan är öppen.

Utanför dörren lät det först som om ett barn skrek, så jag undrade vad det var frågan om. Men det var två katter som pratade högljutt med varandra!! Cykelhjulet emellan dom kändes nog tryggt för annars hade det nog varit slagsmål för längesedan.
Och apropå slagsmål, så hade det blivit det om jag varit med i Big Brother. Har hört så mycket om de nya deltagarna att jag bara var tvungen att titta på ett avsnitt och en av tjejernas blogg. Nej, jag hade flippat ur totalt och då hade det behövts mer än ett cykeldäck emellan oss vill jag bara meddela. Vilka puckon!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar