Bakgrund

onsdag 22 februari 2012

In shape?

Get In Shape hette passet jag tränade igår. Rätt passande namn med tanke på att det är det man vill, komma i form. Ja, jag har träningsvärk idag och känner mig mör... men andra saker väger upp denna värk idag. Det regnar ute, men jag känner just idag att jag är väldigt tacksam för små saker. Jag är t ex glad över min nya skärbräda. En snickare kom igår och bytte ut den och höjde måttet, så vi nu slipper stå på knäna när vi ska skära bröd.


Jag är glad över lugnet här i Lerum, en helt annan miljö som jag trivs oerhört bra i.

Jag är glad över att isen smält bort utanför vår dörr och på gångbanan utanför- våren känns på väg.

Jag är glad över minsta lilla. Att någon bara är vänlig eller ger mig ett leende.

Jag blir glad om jag ser att bussen som står i anslutning till tåget är inne och väntar på oss tågesenärer. Jag blir glad om jag ser en blomma eller fågeln utanför som sitter på mitt lilla staket. Katten som promenerar runt här utanför gör mig glad och jag känner mig ödmjuk inför livet ...

... en mycket skön känsla men också väldigt annorlunda, som om jag kommit på vad det är man ska vara glad för i livet. All stress är borta och jag bara lever för dagen, jag tar den som den kommer och jag älskar att leva så. Minns att bara för några år sedan oroade jag mig för morgondagen och dagen därpå och veckan framöver och jag stressade igenom varenda minut, timme- för att hinna, hinna, hinna och att vara alla till lags.

Just idag är en bättre dag och jag tror att alla som själva gått igenom någonting som gjort att de landat, bara insett och anpassat sig efter saker de inte kan påverka, så vet de vad jag pratar om.

Idag är en bra dag och man kan säga att jag är "In Shape" även med livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar