Bakgrund

lördag 18 februari 2012

Ett mirakel?

Ja om det inte var ett mirakel som skedde när Björn Ranelid gick vidare till globen med sin låt i melodifestivalen ikväll, då vet jag inte vad det var. Solarieschlager med sol utan brun eller brun utan sol kanske det heter . . och så poesin om kärlek ...

Ja, jag har slängt ut tv:n nu och radion åkte med i bara farten också... jag skäms ... jag mår till och med illa.

Men för övrigt var kvällen trevlig. Vi åt tacos hemma hos ett par vänner och även om vi i slutet satt lite lätt chockskadade av melodifestivalen kunde vi summera det hela spektaklet-

- att Björn Ranelid är en författare och inte en sångare, att han måste sluta slicka sig på läpparna, att Sarah Dawn Finer är både vacker och snabb i att sjunga utan att få tungvrickning och sist men inte minst, Helena Bergström gör bra parodier.

— Jag ska väl inte behöva försvara mig för att jag har vunnit? säger han till reportrarna.
JOOO, DET MÅSTE DU TA MIG FAAAN !!!!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar