Bakgrund

måndag 27 februari 2012

Den där rastlösheten

Denna ruin på toppet av berget i Partille intresserar både mig och sonen. Har läst att en tysk affärsman tydligen har byggt den, men om det stämmer vet jag inte . . . Att sitta där och filosofera över livet kan ju vara ett alternativ, istället för soffan menar jag.

Rusta i bakgrunden. Dit gick vi och shoppade lite denna lördag. . .
Eftersom sonen är mycket rastlös och inte har något att göra, mer än att spela dator, x-box och tjata på sin mamma så har vi utforskat närområdena lite.

Men eftersom det är sådär rastlöst tycker jag att man kan sätta sig med en pysselbok. Det brukar jag rekommendera när det är såååå tråkigt och ingenting finns att göra. Men nej ... "Säger du en gång till att jag ska pyssla i den boken, så kommer jag bränna upp den" fick jag till svar.


Nu får den inte ens ligga i hans rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar