Bakgrund

söndag 19 februari 2012

Den märkliga tv:n

Det var riktigt skönt med en promenad även om vädret var sådär. Senare kom solen och vad glad man blev då!! Helt underbart och helt otroligt vad solen och ljuset påverkar mig.

Vi åkte in med tv:n till elgiganten, ja jag var ju tvungen att lämna in den efter Ranelids uppträdande på tv:n igår.

Nej, grejen var den att min älskling skulle vara så gullig och ställa in kanalerna på min tv. De var lite sådär överallt om man säger så. Kanal 4 var på 8:an och 1:an var på 5:an... typ.
Mmm... och så plötsligt blev det svart. Jag kunde inte längre se på min tv. Med min typ av kontrollbehov så undrade jag om han verkligen visste vad han gjorde och behöver man verkligen inte veta hur man gör, istället för att bara trycka runt sådär på knapparna?!
Jag vet hur man gör, sa han- och så blev det svart.

Hahaha... (Jag skrattade inte då, för då blev jag irriterad- men idag skrattar jag.)
För han ville så väl och han är så go och jag kan inte bli arg på honom. Han är bäst.
(Men inte på allt).

OBS. Det var inget fel på tv:n ... "Vad märkligt, den hade nog bara hakat sig" sa killen på elgiganten, som för övrigt var väldigt serviceinriktad och trevlig.
Så vi tog tv:n och åkte hem igen.

När vi kom hem satte vi på tv:n och allting var bra, tills jag senare på kvällen zappade mellan kanalerna. Vid kanal 18 hände det. Allt blev svart och jag var åter vid ruta ett.
Jag drog ut alla sladdar och så var den återställd. Hm.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar