Bakgrund

fredag 3 februari 2012

Thailand 25:e januari PATONG


Vi gick upp tidigt och gav oss iväg med båten från Phi Phi till Phuket. Varmt som f-n. Lämnade rummet (bunkern) med glädje och tog oss ner till piren där vi åt en frukost till doften av skit. Jag blev myggbiten och höll på att få mig ett riktigt anfall.

Båten gick inte i den tid som den skulle och vi satt länge och väntade uppe på däck. Svenskarna vi träffade i Karon var med på båten och vi satt med dom och pratade under resan. De hade också varit på Phi Phi över natten men tyckte som vi. De ville därifrån igen.

Jag skulle hälla ut den sista ölen men dropparna flög iväg och hamnade på en kille rätt i ansiktet där han låg och solade... jag vinkade och log och han gav mig tummen upp. Det var inga "no hard feelings" där inte. Det var väl lite svalkande om inte annat?!


Framme i Phuket väntade en minibuss. På något sätt så fixar dom allt med ett väldigt stort leende även om allting sker på ett väldigt gammaldags sätt. Inte datoriserat och alla bara gapar och ropar, de kommunicerar med andra ord och man står i olika köer där man blir omhändertagen och sedan bortförd till en ny grupp av människor och en annan plats för att sedan räknas in som boskap ungefär. De är trevliga och både leende och skojfriska.


Framme i Patong blev vi glatt överraskade av hotellet. Det var det finaste av alla fyra och ändå billigaste hotellrum vi haft på den här resan. Den fick 4 myggor av 5 möjliga.


Trötta tog vi oss ut och åt inne i ett stort köpcenter. Aircondition och en känsla av att man plötsligt var någon annanstans i världen med lyx och allt det man skulle kunna tänka sig fanns. Många restaurangkedjor och mängder av butiker. På restaurangen vi åt på gick en vacker thailändsk kvinna i guldklänning och var våran värd. Det var mycket fint porslin och dukning. De tog sedan 10 % i serviceavgift. Smart drag! Det blev Fried chicken med Red curry... J-vligt STARKT och det brände länge i munnen efteråt.


Lite shopping och sedan hem till hotellet för att duscha och vila en stund. Ut igen... mer shopping och prutning- lite ösregn och så gogo/ bar flickor överallt. Det var ett myller av människor och jag visste inte vart jag skulle ta vägen till slut. Alla ropade Taxi!? Massage!? PingPongShow?
Nattlivet i Patong tar aldrig slut verkar det som, för när vi kl 04.45 åkte från hotellet mot flygplatsen stod samma liveband och spelade fortfarande på samma ställe som när vi gick ut runt 20.00 tiden.


Nu ville jag hem till Sverige. . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar