Bakgrund

måndag 13 februari 2012

Jor´å så att....

Jag har en son som är sjuk hemma. Hög feber och förkyld. Så nu får jag äntligen krama och ta hand om honom utan att han orkar spjärna emot, det är ju annars väldigt känsligt i en ålder som snart 15 år. Det blir nu nyponsoppa och isglass, halstabletter och lite annat smått och gott för killen.

Häromdagen fick vi besök av ett par vänner som var ute och körde. Eftersom vi fikade och smällde i oss massa goa kakor och bullar, har jag nu bokat mitt första pass på Life. Att chockera kroppen kan behövas efter den här vintern. Jag intalar också mig själv att våren är på väg och jag blir lite piggare och gladare då. . .

. . . men taxichauffören som vevade ner sin ruta imorse på gångbanan här utanför min dörr och frågade om jag jobbade i hemtjänsten borde valt sina ord bättre. Med tvättmedel och sköljmedel i handen svarade jag att jag faktiskt bor här och undrar nu iefterhand om det kan vara mitt nya blonderade gul-liknande uppsatta hårsvinto som gjorde att jag såg ut som en polsk hemhjälp?? Jag vet inte... fortsättning kanske följer ... om han vågar sig tillbaka förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar