Bakgrund

torsdag 2 februari 2012

Thailand 24:e januari

Idag fyller både Sandra och Jessica år. 20 år blir dottern idag, hurra hurra!

Mamboo Island





Denna dag blev det Pad Thai till frukost. En mycket god maträtt som jag förälskat mig i.


Jodå, när vi skulle boka båtoch boende-biljett till Phuket fick jag ta över och skriva ut våra egna biljetter. Jag satte mig bakom skrivbordet och frågade kvinnan från USA som var där för att själv boka biljetter "And what can I do for you?" Ja det var trevligt att känna sig lite behövd där ett tag.




Efter att ha jobbat extra en stund gick vi ner till den ena stranden och blev först bländad av den vackra vyn, men vattnet var inte så roligt, så vi tog en båt till Mamboo Island, som en thailändare varmt rekommenderade. Vi prutade ner priset med 300 bath som kändes bra eftersom det skulle kosta 1500 bath från början. Det tog en halvtimme dit och visst var det fint. Turkost genomskinligt vatten, fiskar och härlig sand. Men det var också en nationalpark så när vi gick iland skulle vi betala ytterligare 200 bath per person, som vi inte fått reda på. Överallt ska de tjäna pengar och man blir lite trött på det.

När vi 3 timmar senare kom in till Phi Phi igen så hade vattnet dragit sig tillbaka så att båtar stod på grund och stora stenblock syntes som man tidigare inte såg, det kändes konstigt och jag började direkt titta efter tsunamis. Men detta fenomen infann sig varje dag vid samma tid enligt thailändarna, så det var ingen fara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar