Bakgrund

torsdag 28 april 2011

Besök från Irland

En gammal vän från tonåren kom och hälsade på med sin man. Vi blev vänner en gång när jag vid 13 års ålder åkte på språkresa till England. Vi åkte buss till Bognor Regis i England och bodde hos olika familjer och gick på dagtid i skola och lärde oss engelska. Susanne var från Stenungsund och det var något som gjorde att vi behöll kontakten . . .

Jag lärde mig kanske inte så mycket engelska, men jag lärde mig röka... och pengarna jag fick av pappa som skulle vara till om det verkligen hände något, gick till taxi ...
Det känns väl som om att jag var för ung för att åka iväg så där tror jag?!!

Men goa vänner lärde jag känna. Susanne träffade Marco på en spelning på Dubliners och är nu gift med honom och har bott lite här och var. Nu de senaste åren på Irland. Nu har hon varit på anställningsintervju här i Sverige (Henån och Trosa) och de flyttar hit i juni. Stockholm nästa!! (Hon fick jobbet i Trosa) =)


Livsmedelsinspektör Susanne!!



En reunion med sina halvbröder inne i stan.


Öl på Dubliners





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar