Bakgrund

måndag 11 april 2011

Jag har hunnit med rätt mycket känner jag i helgen och det känns så himla bra! Det är inte ofta jag orkar ... och veckan innan jag blir barnledig är jag så trött så jag TROR också att jag inte ska orka. På nåt sätt när helgen kommer, så oavsett hur trött jag är - så tvingar jag mig ut i det sociala... och det är så skönt efteråt.

S- Situation
O- Orsak
R- Reaktion
K- Konsekvens

Ja, det var en liten psykologilektion där!

I fredags träffade jag syster yster inne i stan efter ett spontant infall. Vi tog ett antal öl på dubliners och hade jättetrevligt. Dagen efter vaknade jag upp i Eriksbo! Ett jättefint område i närheten av Hjällbo... nej, jag skojar bara... ;)

Dagen efter blev jag inbjuden hem till Lena! Moster Lena. Hennes dotter Mathilda (min kusin) fyllde 10 år och Lena lagade en jättegod middag. Parmalindad kycklingfilé med en jättegod sås till som jag kunde tänka mig att äta med slev enbart.
Hon berättade att i den goda såsen var det balsamvinäger, vispgrädde, kycklingfond och vitlök.

Jag får helt enkelt köpa en sådan flaska och ha hemma. Över salladen var det också otroligt gott!Balsamvinäger pratar jag om nu alltså!


Dagen efter ( i dubbel bemärkelse) var det strålande solsken och jag tog spårvagnen hem ifrån stan.

Alldeles vid hållplatsen ligger denna trafikskola och jag fick inga bra vibbar när jag tittade på den. Inte nog med att den heter Kramérs trafikskola, för det påminner mig om Kramer i Seinfeld, en lättare galning som man inte skulle vilja köra bil med . . .


... och skyltfönstret med lyktor och växter påminner mer om en begravningsbyrå och som inte lockar till nån bilkörning direkt.

Vad har dom tänkt på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar