Bakgrund

torsdag 14 april 2011

ToRsDaG

Följetongen ifrån går slutade inte bra. Killen fick ett frispel, provocerade mig till max tills jag också fick ett frispel och önskade att jag bara kunde få vakna ur en mardröm.

Idag blev en bättre dag. Jag har aktiverat mig HELA dagen och jag har orkat! Nu sitter jag och undrar vad det är för folk som skriker i mitt hus, men det är ju ett mindre problem. Märker att det blir mer liv ju finare väder det är. Blir folk galna eller?

Min dag i bilder. . .

Två promenader har jag hunnit med! Efter ett skolmöte tidigt imorse ville jag inte gå hem igen, så jag promenerade runt Flatås/ Ruddalen/ Kavås. En härlig promenad på 40 minuter.


Jag har städat köket, skurat golvet, bytt gardiner och även tagit fönstret... ja, det är sant. Medans jag ändå höll på städade jag riktigt runt omkring... skåpsluckor, ugnslucka, lampkupa och lite till . . .


Jag handlade lite grann inför helgen och inför att barnen ska komma imorgon.

Sedan tog jag en promenad och mötte upp min goa vän och vi tog vagnen till Frölunda Torg där vi åt en jättegod sallad utomhus... Sedan promenerade jag hem igen och blev ännu mer positiv när jag såg denna skylt. Skulle kunna tänka mig att bo på den här gatan om det inte hade varit för höghusen. Nej, skylten passar inte riktigt in där känner jag. Jag skulle behöva den där jag bor! Sent på eftermiddagen mötte jag upp moster och kusiner inne i stan, men det känns knepigt, det gör det. Att vara systerdotter till goa Lena som är lika gammal som mig och kusin till hennes barn!?! Jag tänker inte direkt på det, för vi gillar varandra och är ju mer vänner än "moster och systerdotter". Mm... här är jag i farten och tar kort på goa Camilla och Torben som kommer gåendes.
Kusin Mathilda käkar pizza. "Den var väldigt platt, sa Thilda". Ja inte bara det. Den var väldigt bubblig och bränd också! Kvinnan bredvid läser Se och Hör och åt pizza hon också. ;)

Kusin Amanda käkar Club Sandwich
Moster Lena äter Strapazzo (pasta med skaldjur . . . )


... och jag sallad nummer två för idag. Ceasar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar