Bakgrund

torsdag 28 april 2011

En touch av teflon

Ja nu är det ju så att mitt minne inte är helt hundra. Nej, det är knappt femtio alltså. Samtalet idag var som många andra. Hudmottagningen på Frölunda Torg ringde och undrade varför jag inte kommit på den tid jag fått. Det kunde jag ju inte annat svara på än att jag helt glömt av det bara. Så jag fick en ny tid och jag upprepade tiden tre ggr. Kanon! Tack så mycket. När jag lagt på luren mindes jag bara 09.30. Jaha? Men dagen då? Vilken dag var det nu igen...?

Undrar också om jag inte hade blivit galen om jag hade haft en telefon med touchdisplay. Den tanken slog mig nu, för jag har en laptop med touch"platta" istället för mus. Råkar jag dra mitt finger där av misstag, så försvinner hela jäkla sidan som jag precis sitter och skriver på, med text och allting. Spelar jag ett spel, försvinner jag ... och vad är det då jag vill komma fram till? Att mitt minne är som teflon (det bara rinner av)och att jag blir galen av touchdisplayer!
Ja så är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar