Bakgrund

lördag 30 april 2011

Lördag och Valborgsmässoafton

Ja, idag orkar jag inte bry mig om Valborgsmässoafton. Det finns en brasa man kan titta på i Slottskogen, men det är ju rätt sent som vid 21.00... och frågan är om barnen orkar det. Jag kan göra en egen brasa som vi kan titta på en stund om det skulle bli tråkigt.

Vi tog istället en utflykt och tog tåget till Freeport i Kungsbacka.

Ja, fråga mig inte... men han spelade något som lät bekant och jag var ju bara tvungen att ta fram kameran.


Vi köpte varsin glass och så laddade vi på vårat "hundrakort".

På själva Freeport var det cirkus-skola och här provar S att ligga på en spikmatta.
Sedan var det övning i ... ja, vad sjuttan heter det...



Ett avbrott på en av restaurangerna...
Pizza och kycklingsallad stod på menyn



Efter våra inköp, så tog vi tåget hem igen


Tobbe i sin nyinköpta fox-tröja


Abonnerad spårvagn till Frölunda Torg. Alla åker gratis för deras invigning. Trevligt. Då hakade vi på här...


Väl hemma var vi rätt så trötta- men vet ni vad vi gjorde? Jag svepte ett glas rött vin och ... vi började möblera om och byta rum med varandra.
Varför jag svepte det där glaset? Jo för att det var en prövningens dag. Det var ett tag sen jag åkte iväg sådär med barnen, för jag har inte orkat... och det är kommentarer hela tiden och frågor, såsom...

- Kan vi slänga in dessa smällarna i en grill sen? Eller en brasa?
- Får jag luta mig mot dessa tågdörrarna när tåget går?

- Kan jag öppna fönstret och luta mig ut där då?

- Åh, titta Kållered! Kan vi pendla hit?

- Kolla en pundare!!!

( ... svarar jag inte tillräckligt snabbt...så händer det grejer ...)


Men fina skor och en nyinköpt spark blev det och ett STORT glas rött vin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar