Bakgrund

tisdag 12 april 2011

Tisdag och det regnar

Jag har lite mål idag. Ett av dom var faktiskt att gå ut i det vackra vädret. Hur det blir med det, räcker ju att titta ut för att räkna ut det. Men om det bara blir lite uppehåll, så ska jag ta mig en promenad. Det har jag på mitt schema varje dag! I helgen däremot var det ju underbart väder.

Sanna och jag tog en promenad och sedan hamnade vi på ängen uppe vid Högsbohöjd. Det var så skönt. Med en termos med kaffe och hennes goda nybakade silviakaka låg vi och pratade om livet och en hel del skratt blev det... och det är så härligt. Visst kan man ha djupa tankar emellanåt, men att ändå ha kvar humorn, det är nog det som räddar en ibland.


- Vad vackert det är när man tittar på dammen och ser hur det gnistrar!
- Mm... bara vi inte går närmare så man ser hur den verkligen ser ut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar