Bakgrund

onsdag 20 april 2011

Frustrerad

Jag var på ett möte igår och jag hade sett fram emot det ända sen jag fick kallelsen. Det är ca 3 veckor sedan. Det skulle vara ett möte med både socialtjänst och skola som medverkade och kallas för "västbus". Att ev få något slags stöd i form av avlastning eller annat.

Så när vi kommer dit har skolan ringt och bokat av mötet i fredags... att inte jag går i taket snart! Dom fick också kallelsen för tre veckor sen! OAVSETT om det är påsklov eller inte så anser jag att det är svårt som det är att få ihop möten som passar alla. För att det var påsklov var nämeligen deras skäl till att inte kunna komma! Hade det inte då varit mer normalt och passande om dom ringde direkt när dom fick kallelsen så att man kunde få en ny tid? Det var ju det som var själva grejen med det här mötet, att skolan skulle vara med!!!

Socialsekreteraren undrade sedan i sin tur varför HON var där och jag började själv undra faktiskt... ja inte hennes roll, men jag undrar om jag drömmer eller vad i helvete det är för instanser som inte fungerar!!!

Sedan när vi berättat vår historia ännu en gång i korta drag, säger hon att hon antagligen inte kommer vara den personen som vi kommer ha kontakt med, utan att hon sin tur vidarebefordrar ärendet.

När jag frågar när hon kommer höra av sig, så vet hon inte det får jag till svar.
Vet inte? Men NÅGON hör av sig?
Ja, om du vill det så kan jag ringa då ...
Ja, tack!!! Så att man vet vad som hända skall???

Vad besviken jag är. Vad händer nu då? Ingenting?

Jag funderar på att skriva till skolverket, till stadsdelsnämnden och verkligen dokumentera hur vi har det och hur det fungerar, vad vi varit med om och hur vi blivit bemötta. Jag menar att jag har en hel del att berätta!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar