Bakgrund

torsdag 7 april 2011

Vad enkelt allting hade kunnat vara

... men nu är det inte så!

Idag blev det en näve nötter och kaffe till frukost. Inte alls planerat, men jag älskar nötter och det var liksom bara väldigt tillgängligt.



Solen skiner idag och det är väl underbart.

Mitt liv känns så himla begränsat den veckan när jag har barnen. Vet inte hur jag ska beskriva det mer än att det går inte göra så mycket med en av mina söner just nu. Den andra sonen är så trött på sin bror och i en ålder nu så han aktiverar sig på egen hand. Ska jag dessutom göra någonting själv med honom, så gäller det att vara uppåt/ energisk/ positiv/ bestämd. Svårt när man är i ett läge, där ingenting fungerar och man måste vrida, vända och förklara allting man säger eller gör.

Han har börjat matvägra nu också förresten!!

I förrgår var jag och klippte mig. Under den korta tiden var det slagsmål här hemma. Päron som kastats och låg mosade över golvet. Gråt och förbannelse som skulle redas upp utav mig. Vem har gjort vad? Varför? och hur skulle vi kunnat undvika detta?
Så jäkla psykologiskt så jag ibland bara vill trycka in det där päronet i både mun och öron.

Nä, men jag tror att vi faktiskt kommer få den hjälpen vi behöver nu. Att vi tas på allvar!
Ja, men då vet ni lite grann hur vi har det och inte att förglömma att den lille mannen mår ju SKIT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar