Bakgrund

onsdag 13 april 2011

Oprah


Igår tittade jag en snutt på Oprah Winfrey. Jag fastnade för det var så intressant. Det handlade om Ingrid Betancourt, som satt fängslad i 6 ½ år i FARC-gerillans makt i Colombias djungel mellan 2002-2008.
Jag vet, det var längesen... och jag kände igen henne och själva fallet, men när hon satt där och berättade blev jag "också fängslad" av hennes berättelse.

Bara frigivningen av henne och de andra var ju som i en film! Hur den Colombianska säkerhetsstyrkan lyckades lura gerillan genom att tro att de var ifrån Röda Korset.

Usch vilket öde. Barn och man hemma dessutom . . .
Ja, jag fick tårar i ögonen och det är inte ofta jag gråter nu för tiden.
Men Oprah hon är bra och har faktiskt intressanta gäster och ämnen emellanåt!

Idag blir det ingen tv. Idag ska jag göra andra saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar