Bakgrund

måndag 4 april 2011

Sådan mor

Ja dom säger ju det, att äpplet inte faller långt ifrån trädet. Så kan det vara! Härom dagen hade vi ett kaos av inte dess like. Men det var ett mysigt kaos. Vi skrattade åt varandra! Här är några bilder från detta. Ja, den råttan har inte jag satt där.

-Mamma, kan du binda mig så jag har nåt att göra . . . och ingen kärringknut nu!


- Förlåt? (Band så hårt jag kunde och putte ner honom i sängen . . .) Så nu kan du ligga där och ha det så skoj! (Sedan pussade jag på honom jättemycket. Jag får ju aldrig göra det nu för tiden, skrattade retsamt gjorde jag också. )


Så satte jag mig ner i sängen och satte mig på "draperiet" som vi har hängandes. Det resulterade i att hela j---- stången åkte ner från taket och rätt på min axel och det gjorde j----- ont.


- Här kan man väl skjuta upp några raketer mamma? Snälla? Snälla?


Två sekunder senare åker en raket och en tändare upp ur fickan.


- Nej!!! Det går INTE och var har du fått tag i de nånstans?


När jag bett om lugn och ro och få sitta och skriva lite.


Åh vad jag älskar mina barn !!! Med den humorn kan vi egentligen aldrig ha tråkigt.

2 kommentarer:

  1. Ojdå, vad det händer grejer! Skönt i alla fall att man kan skratta åt det!

    SvaraRadera
  2. Ja, humorn är viktig att ha kvar! Kram Camilla

    SvaraRadera