Bakgrund

måndag 4 april 2011

TRÄSK i Högsbohöjd

Jag tog en promenad förut och gick lite i cirklar runt Högsbohöjd. Helt outstanding, vad skönt det är. Gillar inte mitt vänstra ben bara, som inte hänger med som det ska. Gick sedan in i skogen som ansluter till Ruddalen. Det var riktigt dimmigt ute!

Igår var min son ute och cyklade med vänner och var jätteglad. Efter en halvtimme kom han hem med en sko och dyblöta fötter/ strumpor och utan hjälm. Några ungdomar hade fått med sig dom in i skogen och jag vet inte vad syftet var. Enligt min son visste han inte själv. Han hängde på för att dom andra gjorde det! "Hit med mobilerna" hade killarna sagt som skulle vara i 20-års åldern. Min son som agerar både i ord och handling, hade skrikit SPRING! till sina vänner, slängde hjälmen mot de äldre ungdomarna och sprang . . . rätt ner i ett träsk. Där försvann skon . . .

Han kände inte igen dom och visste inte om dom skojade- eftersom dom skrattade samtidigt. Man blir ju riktigt rädd, när man hör detta!


Jag hittade hjälmen idag OCH träsket... men jag brydde mig inte om att leta efter skon.

2 kommentarer:

  1. Men vilka typer...eller var det bara skoj?!
    Snygg bakgrund på bloggen!

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte, det kunde ju varit antingen eller det där...

    Tack... bloggen behövdes förnyas.. ;)

    SvaraRadera