Bakgrund

söndag 17 april 2011

Uppe med tuppen

Besök av Maria och Melker hade vi en stund, det var jättetrevligt. Melker är en liten krabat som har en vilja av stål. Kanske små tänder på gång... ja, jag tycker det är mysigt med bebisar men har ändå gjort mitt på den fronten. Vad bekväm man blir med åren och ju äldre och självständigare ens barn blir.


Och så fick jag tummen ur och ringde på en annons. Jag bad Tobbelobbe gå in på blocket och kolla efter en soffa och så hittade vi denna. Helt nyinköpt (4 dagar gammal) och 1 000 kr billigare dessutom. Ja efter min prutning alltså... sedan blev det bord-köp också och jag är jättenöjd nu. :))


Blev så sugen på smörgåstårta efter våran dag, så jag och barnen handlade ingredienser och gjorde denna. Visst, det var bara jag som blev kvar i köket efter en stund... för plötsligt hade dom ju såå mycket att göra.


Den blev god i alla fall och dagen blev bättre än vad jag trodde från början.

1 kommentar: